تبليغاتX
وبلاگ گروهی آرشیویستهای ایران
 

ایمیلی از دوستان کتابدار و برخی نظریات در مورد شغل کتابداری

 ايميل اول :

پرده اول: چند روز پيش به دوست عزيزم دکتر جمالي گفتم که در هنگام پرسيدن درس فارسي بخوانيم پسرم که پنجم دبستان است به مطالب جالبي برخوردم. عنوان درس دوم کتاب اين بود : کتاب هاي مرجع. در اين درس دو دانش آموز در مورد شاهانمه سعي دارند تحقيقي انجام بدهند اما نميدانند که چگونه بايد تحقيق خود را شروع و از کدام منابع آن را به انجام رسانند. يکي از اين دانش آموزان مي گويد که پدرش کتابدار است بهتراست از او راهنمايي بخواهند. دو دانش آموز نزد وي مي روند. اين پدر کتابدار به معرفي منابع مرجع ، اهيمت، و انواع آن مي پردازد و در پايان آنها را راهنمايي مي کند که در ابتدا به ساکن از کدام يک از منابع مرجع براي تحقيق خوداستفاده نمايند.

با خواندن اين درس بسيار لذت بردم که از همان کودکي علاوه بر آنکه دانش آموزان را در کتاب هاي درسي با تحقيق و منابع مرجع آشنا مي کنند ، نقش کتابدار را از سطح درک ابتدايي عمومي که به قول طنز پاورچين کتاب گذار است به واسط دانش و اطللاعات تغيير مي دهد. . . .


ادامه مطلب

 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز دوشنبه 22 مهر1387 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ خانم پاكدامن

سرکار خانم پاکدامن نسبت به مطلب "هدف آرشیو ملی" که چند پست پایین تر آورده شده است سوالاتی کرده اند که بنا به اهمیت موضوع در پست جداگانه‌ای سوالهای ایشان و پاسخ آن اعلام می گردد:

 

نظر ايشان :   ---------------------------------------------------------------------------------

هدف آرشيو ملي - 2 نظر


نویسنده: مریم پاکدامن
سه شنبه 16 بهمن1386 ساعت: 23:49
جناب آقای امینی همان طور که شما نیز بر این مهم تاکید ورزیدید .اسناد هر سازمان خصوصا اسناد مهم آرشیو آن به مثابه شناسنامه سازمان به شمار میروند .
از سوی دیگر در چند پست قبل نیز توسط همکار گرامی جناب آقای کشاورز ذکر شد که در صورتی که سازمانی بدون هماهنگی شورای اسناد ملی دست به امحای اسناد خود بزند محکوم میشود ...

1. ضمانت اجرایی این حکم چگونه تامین میشود.؟
2. آیا تا به حال نمونه ای از حذف اسناد در سازمان ها رویت شده است؟
3. آیا در موردی با این سازمان ها برخورد شده است ؟
4. سرنوشت اسناد جمعیت هلال احمر بعد از85 سال سابقه چه شد ؟
5. شورای اسناد ملی با این حرکت جمعیت هلال احمر در امحا بدون مجوز اسناد خود چگونه بر خورد کرد؟

بهشتی باشید

 

پاسخ : ----------------------------------------------------

       سركار خانم پاكدامن ضمن تشكر از توجه جناب عالي، چنانكه مي دانيد وظيفه نظارت، ارزشيابي، تعيين تكليف و امحا يا انتقال اسناد و پرونده هاي دستگاه هاي دولتي و وابسته به دولت طبق قانون به سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران واگذار شده است. از اين روي همان طور كه آرشيو ملي در كشورها به دليل داشتن وظيفه اجرايي در حفظ و حراست از اسناد ارزشمند دولتي از لحاظ تشكيلاتي جايگاه بالايي در كشورها دارند تا بتوانند از جايگاهي قوي، نظارت كامل بر عملكرد واحدهاي امور اسنادي دستگاه هاي دولتي داشته باشند؛ چنانكه در برخي كشورها زير نظر مستقيم رييس جمهور قرار دارند و حتي رييس آرشيو ملي براي ضمانت اجرايي تصميمات آرشيوي در هيات دولت شركت ميكند. بنابر اين آرشيو ملي كشورمان نيز چنين جايگاهي را مي طلبد. چرا كه رابطه مستقيمي وجود دارد، هر چه آرشيو ملي قويتر باشد، در نتيجه تخلفات كمتري  در بخش امور اسناد ادارات صورت مي گيرد و اگر ارشيو ملي ضعيف باشد، اقدامات خودسرانه در راستاي امحاي اسناد نيز افزايش مي يابد و اين خطري است كه آرشيو ملي و هويت ملي ما را تهديد ميكند.

      در مورد تخلفات صورت گرفته در ادارات  نيز در صورت گزارش موضوع تخلف به مراجع ذي صلاح، آن مراجع قانوني تصميم گيري ميتوانند طبق قانون به موضوع تخلفات رسيدگي نمايند ضمن آنكه سازمان متولي اين امر در صورت داشتن اقتدار كافي در ضمانت اجرايي و بازرسي و نظارت، مي تواند به چنين امري مبادرت كند وگرنه خير.


 

نوشته شده توسط داود اميني پنجشنبه 18 بهمن1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


جهت اطلاع

عزیزانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه کتابداری می باشند و یا اطلاعات و اخباری در رابطه با آن دارند می توانند به وبلاگ گروهی کتابداری و اطلاع رسانی به آدرس http://ilisa.blogfa.com مراجعه نمایند و این بدین معنی نیست که ما قصد همکاری نداریم لذا جویندگان این اخبار مسلما به این سایتها بیشتر مراجعه خواهند نمود و لذا اینگونه اخبار در آنجا کارآمد تر و و مفیدتر خواهد بود.

متن درخواست درج خبر:

جمعه 20 مهر1386 ساعت: 21:56 توسط:مهرداد جان نثار
با سلام و تبريك عيد فطر
لطفاً علاوه بر درج متن درخواست ذيل، مراتب امر را به اطلاع دوستان و همكاران برسانيد. لطف شما را فراموش نخواهيم كرد

منتظر ياري شما هستيم! فردا دير است!

جامعه كتابداري ، نشر و اطلاع رساني كشور؛ هم اكنون منتظرياري شما هستيم! از آنجايي كه فصلنامه اطلاع يابي و اطلاع رساني براساس توان مالي خصوصي بنا نهاده شده است ، براي ادامه رسالت فرهنگي خويش و افزايش كمي و كيفي نشريه به ياري همه افراد فعال و مراكز كتابخانه ايي و اطلاع رساني نيازمند است.لذا در اولين گام انتظار داريم تا با خريد و يا اشتراك نشريه ، از طريق واريز هزينه مربوطه ( شماره اول و دوم ۶۰۰ تومان و شماره سوم ۸۵۰ تومان)، به شماره حساب ۹۲/۱۹۳۲۱۴ بانك سپه تهران شعبه انتصاريه ( كد ۵۶۴) و همچنين ارسال مطالب و اخبار و پيشنهادات خود ما را ياري فرمائيد. حتماً با ما تماس بگيريد!

 وب سایت   پست الکترونیک


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز یکشنبه 22 مهر1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


یادآوری

دوستان و بازدیدکنندگان گرامی همانطور که قبلا هم متذکر شده بودیم و نیز در قسمت "درباره وبلاگ" نیز آورده شده این وبلاگ اهداف تبیین شده و مشخصی را دنبال می کند و قصد دارد با ایجاد محیطی کاملا دوستانه و علمی به تبادل نظرات و افکار علمی و پژوهشی بپردازد. در واقع اینجا را باید مانند کلاسی دید که همه آمده ایم یاد بگیریم و اگر چیزی یاد گرفتیم به دیگران هم انتقال دهیم. البته از راه اصولی و علمی.دقت بفرماييد هر مطلبی که از طرف نویسندگان محترم ثبت می شود لینکی به آدرس ایمیل ایشان نیز آورده شده (روی اسم نویسنده کلیک کنید) و امكان ايجاد ارتباط خواننده با نويسنده مهيا شده به شرطي كه نويسنده نيز آدرسي از خواننده خود داشته باشد. لذا از آنجایی که دوست نداریم خدای ناکرده عزیزی از دست ما گله مند شود که چرا مطلب ایشان یا نظراتشان در وبلاگ منعکس نمی شود مجدد اعلام می کنیم که حتما هنگام ارائه نظراتتان نام و آدرس پست الکترونیک یا وب سایت خود را ثبت نمایید تا ایجاد رابطه دوسویه که یکی از ارکان هر وبلاگ می باشد میسر باشد. و در ضمن از ثبت نظرات دور از شئونات اخلاقی و انسانی و یا بدون نام خودداری نمایید در غیر این صورت از انعکاس آنها در وبلاگ معذوریم. امیدواریم در آینده با همکاری هرچه بیشتر همه مشتاقان و دانش پژوهان محترم در حوزه اطلاع رسانی و آرشیو به اهداف متعالی دست یابیم. انشاء الله.

برای نمونه یکی از نظرات دوستان را ملاحظه بفرمایید و قضاوت کنید آیا چنین نظری اصلا ارزش علمی که هیچ ارزش عمومی دارد که در وبلاک ثبت و نمایش داده شود؟

*************************************************************

یکشنبه 18 شهریور1386 ساعت: 11:13 توسط:بی خیال
کعهلفمهعنل کخه ک8غه کخغکه ک غل م.اتنل 987وئدذو9ح8 ئدذمه8غر
 وب سایت   پست الکترونیک
جلسه دفاع پایان نامه درباره نرم افزار کتابخانه ای

************************************************************


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز یکشنبه 18 شهریور1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


در خصوص یادداشت برداری از وبلاگ

در پاسخ به دوستی که خود را محقق معرفی نموده و پیام داده اند که چرا نمیشود از وبلاگ مطلب كپي كرد، باید عرض کنم که هر کسی بخواهد مطلبی از این وبلاگ یادداشت نماید می تواند با ارسال نامه الکترونیک به نویسنده آن مطلب، درخواست خود را اعلام نماید تا مطلب را از طریق پست الکترونیک برای ایشان ارسال شود. مشتاق دریافت نظرات، پيشنهادات و انتقادات شما هستیم.


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز شنبه 17 شهریور1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ آقاي فرامرز سهيلي

دوست گرامي جناب فرامرز سهيلي

از توجه شما به اين وبلاگ بسيار سپاسگذارم. دوستان ما در حال آماده سازي مطالب و موضوعات مشخص شده در وبلاگ  مي باشند. لذا از آنجا كه از تولد اين وبلاگ مدت زيادي نمي گذرد برخي مطالب هنوز آماده نشده اند. اميدوارم در آينده اي بسيار نزديك بتوانيم اطلاعات جامع و كاملتري را به همه دوستان و علاقه مندان در اين زمينه بدهيم.

متن پيام :

یکشنبه 4 شهریور1386 ساعت: 22:36 توسط:فرامرز سهیلی
ضمن تشکر و قدردانی به خاطر اطلاعات روزآمد و مفید شما. یک سوال چرا لینک های که روی وبلاگ گذاشتید باز نمیشن.اگه ممکنه اطلاعات مربوط به لینک اصول و مبانی آرشیو و مواد آرشیو را به میل اینجانب ارسال کنید با تشکر


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز سه شنبه 6 شهریور1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


تشکر از آقایان علی سلیمانی و زره ساز

همکاران و دوستان ارجمند جناب آقای زره ساز و جناب آقای علی سلیمانی

با تشکر از ابراز محبت و لطف شما عزیزان. ما نیز امیدواریم با همیاری و همکاری هرچه بیشتر و تنگاتنگ دوستداران وعلاقه مندان حوزه آرشیو موفقیتها و پیشرفتهای روزافزونی نصیب همه این عزیزان بشود.

در مورد مدیریت اسناد الکترونیک نیز حتما پیگیر شده و نتیجه را در همین جا اعلام خواهیم کرد.

متن پیامها:

نویسنده: علی سلیمانی
چهارشنبه 31 مرداد1386 ساعت: 18:32
همکار عزیز جناب آقای کشاورز
سلام
خواهشمندم در صورتی که همکاران فعالیتی علمی یا عملی در راستای"مدیریت اسناد الکترونیکی"انجام داده اند , بنده و دیگر علاقمندان به این موضوع را مستفیذ فرمایند.
جا دارد بطور مفصل به این موضوع پرداخته شود.
متشکرم
 
نویسنده: زره ساز
چهارشنبه 31 مرداد1386 ساعت: 18:35
جناب آقای دکتر رضائی شریف آبادی و آقای کشاورز و دوستان گرامی و عزیز
بسیار خوشحالم که این وبلاگ وزین شروع به کار کرده و واقعا کمبود اینچنین وبلاگهای تخصصی در حوزه های آرشیوی به ویژه آنچه که راجع به جذب - ارزشیابی - سازماندهی - نگهداری و ارائه خدمات اسناد و سایر منابع خاص چون مطبوعات مطرح است احساس شده و می شود و این وبلاگ و وبلاگ گروهی اسناد و مطبوعات می توانند با ارائه دانش تخصصی و اطلاع رسانیهای خاص مورد توجه و نیاز آرشیوها در این زمینه گام موثری بردارند.
از طرف بلاگرهای وبلاگ گروهی اسناد و مطبوعات آغاز به کار وبلاگ گروهی آرشیویستهای ایران را تبریک گفته و برایتان آرزوی موفقیت داریم. ما هم در کنار شما هستیم و امیدواریم بتوانیم در این حوزه ها گام موثری برداریم
یا علی


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز پنجشنبه 1 شهریور1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ آقاي افلاكي

دوست گرامي آقاي افلاكي عزيز

از ابراز لطف و محبت شما سپاسگذارم. در مورد ليست الفبايي اعضا بايد عرض كنم كه اين امكان وجود ندارد زيرا اسامي به ترتيبي كه دوستان تقاضا مي كنند و اسامي آنها در وبلاگ ثبت مي شود مرتب مي گردد. و در بلاگفا امكان مرتب سازي الفبايي موضوعات وجود ندارد. البته اگر بخواهيم به صورت دستي اين كار را بكنيم امكان پذير است ولي به زمان و انرژيي كه بايد صرف شود نمي ارزد.

در مورد صورت جلسات نيز عرض كنم كه در حال تهيه مي باشد و به كليه اعضا ارسال خواهد شد (از طريق پست الكترونيك) و از آنجايي كه هنوز در حال سازماندهي وبلاگ مي باشيم و تقسيم كار بصورت تشكيلاتي انجام نشده و اين جور كارها از طريق يك كانال صورت مي پذيرد كمي زمان بر خواهد بود.

اميدواريم در آينده اي نزديك و همكاري بيشتر دوستان عزيز و پرتلاش در ارتقاي كيفي و كمي وبلاگ موفق تر از پيش باشيم.

متن پيام آقاي افلاكي :

با سلام و عرض خسته نباشید به تمامی شما دوستان عزیز.
از این همدلی ایجاد شده در میان همکاران خرسندم.
از وبلاگتان خوشم آمد اما تذکر...
1 - اسامی نویسندگان را به صورت الفبایی باشد .
2- با توجه اینکه امکان ندارد همه دوستان در جلسات حضور داشته باشند بهترآنست که ارائه صورتجلسات دیگر دوستان را در جریان برگزاری جلسات قراردهید.


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز چهارشنبه 31 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ آقاي وحيد طهراني پور

دوست عزيز جناب آقاي طهراني پور سلام
از اينكه از وبلاگ ديدن كرديد و نظر خود اعلام فرموديد بسيار سپاسگذارم. ما نيز تلاش داريم با كمك شما دوستان عزيز به مرور زمان اشكالات و كاستيهاي موجود را به كمترين حد ممكن برسانيم. هم اكنون تصوير با كيفيت تري از چارت سازماني آرشيو و كتابخانه ملي ايران را در وبلاگ قرار داديم. فقط براي مشاهده بهتر مي توانيد ابتدا آنرا در رايانه خود ذخيره نماييد سپس با هر اندازه اي كه خواستيد مشاهده نماييد. منتظر نظرات بعدي شما هستيم.
 
 
متن پيام :
نویسنده: وحید طهرانی پور
شنبه 27 مرداد1386 ساعت: 9:11
درود
تصویر چارت خوانا نیست. در صورت امکان مهر ورزیده، تصویری خوانا به جای آن بگذارید.
با سپاس


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز شنبه 27 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


تذکر

از همه دوستان و عزیزانی که از وبلاگ بازدید می کنند و نظر لطف دارند استدعا دارم که در صورت تمایل به ارائه نظر، حتما نام کامل و در صورت امکان ایمیل خود را قرار دهند. در غیر اینصورت از پذیرش و تاييد نظرات بي نام و نشان معذور خواهیم بود. امیدوارم همه عزیران این نکته را رعایت بفرمایند.

با تشكر و سپاس فراروان.


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز سه شنبه 23 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ آقا/خانم س. ع.

 همكار گرامي جناب آقا/خانم س. ع. همچون آقاي كشاورز، من نيز فكر مي كنم اغراق كرده ايد اما بر خلاف دوست عزيزم امير علي، بنده حتي تا حدودي هم با شما موافق نيستم.

به نظر من در ابراز نظراتتان دچار احساسات شده ايد كه شايد ارتباط «آن لاين»  و وضعيت ناشي از سرعت در نگارش پيام در اين ارتباط، بر قلم شما تاثير گذاشته و آن را احساسي تر كرده  و به نوعي آن را به كلي گويي نزديك ساخته است.

هر چند ديد احساسي به هر پديده، شايد نشان از علاقه به آن پديده داشته باشد، اما به هر روي يكي از مشكلات كلي گويي اين است كه با آوردن يكي دو مورد استثنا نقض حكم صادر شده، حاصل مي شود.

اينكه مرقوم فرموده ايد «ما آرشیویستها مهمترین مشکلمان بیسوادی است» به نوعي جمع نقيضين نيست؟ بالاخره آرشيويست هستيم يا بيسواد؟

آيا خود به واقع قبول داريد «نه اهل مطالعه هستیم و نه اهل تکاپو و جستجو»؟ نه تنها در واحدهاي سازماني خودمان كه حتي در دستگاههايي كه به نوعي به كار آرشيو مشغول هستند اگر يك بار ديگر بنگريم همكاران و همراهاني را خواهيم يافت كه نه تنها بسيار اهل مطالعه هستند و تكاپو و جستجو كه با تاليف يا تدريس يا هر دو، به غناي كار سندشناسي و آرشيو در ايران افزوده اند.

اينكه فرموده ايد «چه گلی بر سر اسناد کشور زده ايم»، بفرماييد چه گلي نزديم؟

پي جو و مستمر به دستگاهها نرفتيم تا اسنادشان را منتقل كنيم؟ در سوله هايي كه كارشناسان آن دستگاه پا به درون آن نمي گذاشتند، ننشستيم و فهرست برداري و شناسايي و ارزشيابي نكرديم؟ بيماري هاي حاصل از آلودگي اسناد را تحمل نكرديم؟ بيش از دو ميليارد ورق را براي يافتن اسناد ارزشمند نكاويديم؟ اسناد ارزشمندي كه در حال از بين رفتن بود به سازمان منتقل نكرديم؟  

اسنادي كه در اثر نگهداري در فضاهاي بيش از حد خشك يا مرطوب، شكننده يا پوسيده شده بود، اسنادي كه در اثر آلودگيهاي بيولوژيكي در حال از بين رفتن بود، اسنادي كه ...،  را ضد عفوني و مرمت نكرديم؟ چشم و گردن بر سر خواندن خطوط ( از زيباي زيبا گرفته تا ياجوج و ماجوج) نگذاشتيم؟

در محيط در زمستان بسيار سرد و در تابستان غير قابل تحمل بايگاني راكد سابق با اسناد ضد عفوني نشده و غبار آلود كار نكرديم؟

در زمان برگزاري نمايشگاهها و براي رونق وضعيت اسناد، از عنوان و سمت كارشناسي خويش چشم نپوشيديم و به كار و فعاليت فيزيكي نپرداختيم؟

با عملكردمان مردم را به اهداي اسنادشان ترغيب نكرديم؟

دوره هاي متعدد آموزشي از كوتاه مدت گرفته تا كارشناسي را براي ارتقا رشته آرشيو برگزار نكرديم؟

دانشجويان دانشگاهها و مراكز آموزش عالي بدينجا به كارورزي نيامدند و نياموختند؟

به بيش از يازده هزار نفر عضو آرشيو بارها و بارها كمك نكرديم؟

با كمترين ها كار نكرديم؟

به شناخت بهتر تاريخ معاصر كشور عزيزمان كمك نكرديم؟

با ابزار كم به مصاحبه نشتافتيم؟

بيش از 100 عنوان كتاب اسنادي هيچ است؟ و بيش از 60 شماره فصلنامه گنجينه؟

پايان نامه هاي كارشناسي ارشد و دكترا،  كتابها و مقالاتي كه بر اساس اسناد و توسط پژوهشگران غير سازماني پديد آمده را به هيچ انگاريم؟ آثاري كه در واقع اگر نبود كوشش همه همكاران به اين صورت پديد نمي آمد.

جان و دل نداديم به كارمان؟

به راستي خدا را،

نكوشيديم و كار نكرديم،

دوشادوش،

در هر وضعيتي،

حتي وضعيت جنگي؟

عشق به كار شايد در بين همه ما به يك اندازه نبود، ولي براي اداي تكليف ديني و به عشق ميهن همه كار كرديم و كوشيديم. يكي كمتر، يكي بيشتر. هر كس در توان خود؛ هر كس به نيت خود.

حال اگر كسي كمتر كار كرد (كه در همه صنف ها و همه مشاغل، در هر لباس و با هر مدرك تحصيلي مي توان سراغي از اين قبيل افراد را گرفت) آن را به همه تعميم بدهيم؟

اين گونه اتهام بستن به همه همكاران به دور از واقعيت و انصاف نيست؟

گرچه من هم معتقدم هیچ کس نمی تواند ادعا کند که نیازمند آموختن نیست. هیچ وقت هم برای آموختن دیر نیست. همه نیازمند خواندن و خواندن و خواندن و به کار بستن هستیم. همراه و همکار و همدل.

یا علی


 

نوشته شده توسط غلامرضا عزيزي یکشنبه 21 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


تشکر از همکار محترم آقای ...

همکار محترم که در قسمت نظرات خصوصی عقیده خود را ذکر نمودید و نخواستید که اسمتان ذکر شود. ضمن سلام و تشكر از دقت و نظر جنابعالي به حضورتان عرض كنم كه البته حق با شماست اگر از ديدگاه شما به قضيه نگاه كنيم. ولي نكته اي که قابل ذكر مي باشد اين است كه بنده هيچ تعمدي در آوردن مطالب در معرفی آرشیو ملی ایران بصورت تقدم و تاخر ندارم بلكه همان شكلي كه در سايت سازمان مطرح  شده آوردم. نكته دوم اينكه هدف فقط معرفي آرشيو ملي ايران به عنوان يك سازمان بوده نه معرفي معاونت اسناد و قسمتهاي مربوطه. ولي مطمئن باشيد به عنوان وبلاگ آرشيويستها، اين وظيفه بر عهده آن مي باشد كه معاونت اسناد و وظايف آن را به طور كامل شرح داده و اطلاع رساني دقيق در معرفی آن انجام بدهد. لذا براي اين مراحل در حال مشورت و نظر خواهي از دوستان و روساي محترم هستيم كه خداي ناكرده به مشکل اداری برنخوریم.


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز یکشنبه 21 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


پاسخ آقا/خانم س.ع

همكار محترم

ضمن تشكر از ابراز نظر خود، بنده نيز تا حدودي با نظر شما موافقم. ولي كمي اغراق كرده ايد. در ضمن اگر از نظر شما در اين ۳۰ سال يا ۴ سال كاري انجام نشده يا بقول شما مشكل ما بيسوادي است، نبايد روزي اين مشكل را حل كنيم؟ امروز همان فردايي است كه در انتظارش بوديد. پس همين امروز شروع كنيم. به قول آقاي مسعود اسماعيل حسني "بزرگ فكر كنيم، كوچك عمل كنيم، هم اكنون شروع كنيم."

متن نظر :

نویسنده: س. ع
چهارشنبه 17 مرداد1386 ساعت: 4:2
همکاران عزیز
ما آرشیویستها مهمترین مشکلمان بیسوادی است . نه اهل مطالعه هستیم و نه اهل تکاپو و جستجو. مثل بایگانی ها حصاری را بر اطراف خود درست کرده ایم و خیال می کنیم بهترین موجودات هستیم. یکی از ما گزارش دهد که ظرف حدود سی سال بعداز انقلاب و یا همین هشت سال اخیر این سازمان محترم اسناد جه گلی بر سر اسناد کشور زده است و با عدد اعلام بفرمایید چند سند را برای سرویس دهی آماده کرده اید . دپو کردن پرونده ها که کار مشکلی نیست . اصلا اعلام کنید طی جهار سال اخیر در ساختمان جدید که سمبل ارشیو کشور است و با صرف میاردها تومان ساخته شده جمعا جند نفر مراجعه کننده داشته ایم.فکر می کنم اگر آمار درست اعلام شود همه شرمنده می شویم


نویسنده: س.ع

چهارشنبه 17 مرداد1386 ساعت: 4:4
با عرض معذرت از اشتباه تایپی میلیاردها تومان


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز چهارشنبه 17 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت


تشكر از آقاي انتهايي

جناب آقاي انتهايي عزيز

ضمن سلام خدمت شما، از راهنمايي بسيار خوبتان ممنونم و هم اكنون اين كار انجام شد. اميدوام همه دوستان و همكاران گرامي، با انتقاد، پيشنهاد و راهنمايي خوبشان ما را در رسيدن به اهداف سازماني و  اين وبلاگ كه متعلق به همه همكارن مي باشد ياري نمايند.


 

نوشته شده توسط اميرعلي کشاورز چهارشنبه 17 مرداد1386 موضوع : نظرها، پيشنهادها | لینک ثابت